YouTube baskısı sonuç verdi: Binlerce kişiden geri adım atın!
YouTube’un reklam engelleyicilere yönelik baskısı, bunları üreten şirketlere zarar veriyor. Birçok reklam engelleme şirketi, YouTube’un web sitesinde reklam engelleyiciler etkinken izlemeyi deneyen kişilere uyarılar göstermeye başlamasının ardından binlerce kişinin çalışmasını kaldırdıklarını söylüyor.
YOUTUBE’UN HAREKETİ GERİ ADIM YAPTI
Şirketlerden biri olan AdGuard, Wired’a yaptığı açıklamada, 9 Ekim’den bu yana her gün 11.000’den fazla kişinin Chrome uzantısını kaldırdığını, YouTube’un değişikliği uygulamaya koymasından önce ise günde 6.000 kaldırma işlemi gerçekleştiğini söyledi.
Şirketin CTO’su Andrey Meshkov, Wired’a 18 Ekim’de 52.000 kişinin AdGuard’ı kaldırdığını söyledi. Ancak AdGuard’ın YouTube’un kısıtlamasından etkilenmeyen ücretli sürümünün kurulumları arttı.
Başka bir reklam engelleme şirketi olan Ghostery, günlük kurulum ve kaldırma işlemlerinin üç ila beş kat arttığını, kullanımının Ekim ayında sabit kaldığını söyledi. Şirket özellikle, çalışmayı neden kaldırdıklarına ilişkin bir ankete katılan kullanıcılarının yüzde 90’ından fazlasının, aracın artık YouTube’da çalışmaması nedeniyle bunu yaptıklarını söylediğini belirtti.
YouTube’un kısıtlaması yalnızca web sitesine Chrome aracılığıyla dizüstü ve masaüstü bilgisayarlardan erişen kişileri etkilediğinden, bazı kullanıcılar geçici çözüm olarak diğer tarayıcıları kullanmayı denedi. Ghostery, Wired’a Microsoft’un Edge tarayıcı kurulumlarının Ekim ayında Eylül ayına göre yüzde 30 arttığını söyledi.
YOUTUBE 22 MİLYAR DOLARDAN FAZLA REKLAM SATTI
YouTube reklamları Google’ın genel gelirine giderek daha fazla katkıda bulunuyor. Şirket, bu yılın başından eylül ayına kadar platformda 22 milyar dolardan fazla reklam sattı.
Ancak yayın platformu aynı zamanda reklamları serbest bırakan, insanların video indirmesine, videoları daha yüksek kalitede yayınlamasına ve YouTube Müzik’e erişmesine olanak tanıyan YouTube Premium için daha fazla kişinin ödeme yapmasını sağlamaya çalışıyor. Bu yılın başlarında şirket, YouTube Premium’un fiyatını ayda 2 ABD dolarından 14 ABD dolarına yükseltti.